O kampanii #NASZAwtymGŁOWA

Kampania #NASZAwtymGŁOWA ma na celu budowanie świadomości i edukowanie społeczeństwa w zakresie zdrowia psychicznego. Naszą misją jest uświadomienie społeczeństwu, że choroba nie jest problemem jednostki, ale nas wszystkich. Skutkiem nagłaśniania problemu jest przełamanie zjawiska tabu. Pokażmy, że problem istnieje. Powinniśmy uświadamiać społeczeństwo, że może on dotyczyć naszych bliskich, współpracowników, ludzi, z którymi mamy kontakt na co dzień, a także nas samych.

O kampanii #NASZAwtymGŁOWA

Ze zdrowiem psychicznym Polaków z roku na rok jest coraz gorzej. Przybywa chorych, brakuje specjalistów. Mało mówi się na ten temat w dyskursie społecznym. Zaburzenia psychiczne, depresje, lęki to tematy, które niestety nadal stanowią społeczne tabu. Według danych WHO, tylko na depresję cierpi na świecie około 350 milionów ludzi, co czyni ją drugą najczęściej występującą chorobą na świecie. W Polsce potrzebna jest szeroka dyskusja społeczna z ekspertami i wypracowanie skutecznych rozwiązań systemu opieki medycznej w tej dziedzinie. Bardzo potrzebne są też, odpowiednie programy edukacyjne skierowane do społeczeństwa, aby zdrowie psychiczne nie było wstydliwym i pomijanym tematem. Odpowiedzą jest kampania społeczno-edukacyjna #NASZAwtymGŁOWA, której inicjatorem jest Instytut LB Medical.

Kampania #NASZAwtymGŁOWA skierowana jest do wszystkich, nie tylko do tych, którzy już chorują. To przestrzeń także dla osób, które dotąd nie miały problemów ze zdrowiem psychicznym, ale chciałyby o nie zadbać. Warto zwracać uwagę na pierwsze symptomy i zanim pojawią się poważniejsze dolegliwości uporać się z nimi. W ramach kampanii będziemy przeciwdziałać chorobie, pokazywać jak dbać o zdrowie psychiczne, edukować, aby pomóc zrozumieć jak zaczynają się schorzenia związane ze zdrowiem psychicznym i gdzie szukać pomocy. Współpracujemy z wybitnymi ekspertami z dziedziny zdrowia psychicznego, z badaczami oraz socjologami, dzięki którym możemy szerzyć rzetelną wiedzę na temat zdrowia psychicznego Polaków oraz nieść realną pomoc.

Organizator kampanii – Instytut LB Medical

Instytut LB Medical powstał jako naturalna konsekwencja działań firmy LoveBrands Medical, specjalizującej się w strategicznej komunikacji zintegrowanej. Instytut tworzą wybitni specjaliści w dziedzinie ochrony zdrowia oraz komunikacji zdrowotnej. Misją Instytutu LB Medical jest polepszanie jakości życia pacjentów i wspieranie systemu ochrony zdrowia w Polsce poprzez prowadzenie innowacyjnych projektów społecznych i edukacyjnych opartych na badaniach naukowych evidence based.